Volg:
FODMAP, FODMAP-arme recepten

Pizza met courgette en jalapeños

Kant-en-klare pizzabodems zijn niet FODMAP-arm. Gelukkig kan je pizza ook gemakkelijk maken met de FODMAP-arme pizzabodems van Schär. Ik kocht onlangs een verpakking om uit te testen en ik moet zeggen dat ze een goede optie zijn. Je pizza is geen traditionele dunne korst pizza, maar een deep pan pizza. Daar moet je dus wel van houden.

Ingrediënten:
– 1 Schär pizzabodem
– tomatenpassata
– geraspte of plakjes mozzarella
– 100 g courgette
– 5 stukjes jalapeño (groen/rood)
– olijfolie
– oregano
– zwarte peper (van de molen)

Bereiding:
1. Verwarm de oven voor op 180°C.
2. Snij de courgette in plakjes. Kruidt bij met peper. Stoof de plakjes courgette even aan in een grillpan met wat olijfolie.
3. Doe een royale portie tomatenpassata op de pizzabodem en spreidt uit. Strooi er wat oregano over.
4. Beleg de pizzabodem met de gegrilde courgette* en enkele stukjes jalapeño*. Voeg als laatste de mozzarella toe.
5. Laat zo’n 10 minuten bakken totdat de pizzakorst licht bruin en krokant is.

Opgelet:
– Beleg niet met te veel courgette. Een portie courgette van meer dan 100 g is namelijk niet FODMAP-arm meer.
– Als je niet tegen pikant eten kunt, kan je de stukjes jalapeños ook vervangen door paprika.

Deel op social media
Vorige recept Volgende recept

Geen reacties

Schrijf een reactie