Volg:

FODMAP-arme gnocchi met ricotta-tomatensaus

Deze gnocchi met tomatensaus en ricotta is klaar in 10 minuten. Gezond, lekker en super eenvoudig te maken. Dit gerecht is ideaal voor wanneer je weinig tijd hebt om te koken.

Ingrediënten (1 persoon):
– 1 tomaat
– 65g courgette
– olijfolie
– 150ml tomatenpassata
– zwarte peper van de molen
– zout
– basilicum
– 50 à 100g lactosevrije ricotta
– 200g verse glutenvrije gnocchi

Bereiding:
1. Snij de tomaat en courgette in blokjes.
2. Verhit wat olijfolie in een pan. Stoof de tomaat- en courgetteblokjes aan. Wanneer deze zacht worden, voeg de tomatenpassata toe. Kruidt met peper en zout.
3. Zodra de tomatensaus begint te pruttelen, voeg een handje fijngehakte basilicum en 2 kl lactosevrije ricotta toe en meng eronder.
4. Voeg de glutenvrije gnocchi toe en laat 2 à 3 minuten mee sudderen tot de gnocchi zacht is.
5. Schep uit in een bord. Voeg nog 3 kl ricotta aan de gnocchi met ricotta-tomatensaus.
6. Werk af met verse basilicum.

Smakelijk!

Deel op social media
Vorige recept

Geen reacties

Schrijf een reactie