Volg:
FODMAP, FODMAP-arme recepten

Ei muffins met prei, gele paprika en tomaat (FODMAP-arm)

Deze ei muffins met prei, gele paprika en tomaat zijn een leuk extraatje om te eten bij het ontbijt, als beleg of om mee te nemen bij je lunch. Een omelet is maar een omelet, dus maak de volgende keer eens deze heerlijke ei muffins klaar.

Ingrediënten (9 ei muffins):
– 2 stukken groen van prei
– 1/2 gele paprika
– 1 tomaat
– 6 eieren
– grofgemalen zwarte peper van de molen
– zout

Bereiding:
1. Verwarm de oven voor op 175°C.
2. Snij het groen van de prei in stukjes. Snij de gele paprika en tomaat in blokjes. Meng onder elkaar.
3. Kluts 6 eieren en voeg er peper en zout aan toe.
4. Vet de muffinvormpjes in indien nodig.
5. Schep wat groenten uit in de muffinvormpjes. Vul ze tot halfweg. Giet hierover de geklutste eieren. Blijf 1 cm van de rand.
6. Bak de ei muffins met prei, gele paprika en tomaat in de oven gedurende 20 minuten .

Smakelijk!

Deel op social media
Vorige recept Volgende recept

Geen reacties

Schrijf een reactie